Kalau saya pecat BOS boleh x?

9:49 AM adam 5 Comments

As salam,

Hari ni Adam diberikan sedikit kesempatan untuk meng"update" blog usang ni.. :) .. Jadi hari ni kita akan bersembang mengenai suasana di tempat kerja.

Persoalannya?
Bagaimana nak rasa best kat tempat kerja?
Bagaimana nak 'ngam' dengan rakan sekerja?
Bagaimana nak lepaskan diri dari menjadi mangsa 'kaki bodek' bos ?

Haaa.. Kat atas ni baru 3 persoalan yang mungkin ada 1001 jawapan.. Mengapa? Kerana kita berkerja dengan manusia. Seperti kata pepatah, rambut sama hitam tapi hati lain-lain. Inilah yang menyebabkan kadang-kadang berlakunya perselisihan faham, amalan bergosip dan sebagainya.

Bagaimana pula dengan ofis yang majoritinya wanita? Lelaki ada sorang dua jer. 
Ini pastinya akan mewujudkan seolah-olah perbezaan gender kerana sang wanita pasti akan mengarahkan sang lelaki untuk membuat itu dan ini terutama berkaitan fizikal. Sedangkan sang lelaki ada kerjanya yang tersendiri. 

Namun tidak semua tempat begitu.Ada juga yang mampu berkomunikasi dengan baik. Yang paling penting adalah bagaimana kita mengawal diri di tempat kerja..

Mood Adam:
Adam menunggu masa untuk "reshuffle" perjawatan.. Tak pasti lagi lepas ni dengan bos mana. Katanya prestasi Adam tidak memuaskan. Kalau itu kata diorang Adam akui.. Lagipun kat sini adam je staf lelaki. So Adam tak pandai nak membodek bos- bos wanita.. Adam tak pandai nak teman diorang shopping dan adam tak pandai nak share cara make up..Tambahan pula skop keje banyak kat luar pejabat. kenapa laa diorang tak nak ikut adam buat keje luar?. Jadi boleh tau cara kerja, rasa kena panas, rasa kena hujan , rasa kena debu dan rasa jalan jem.. Nasib baik laa sorang pegawai ni memahami.. So sekarang ni tunggu je laa..

Bagi surat tukar atau surat berhenti ek? Ke pecat Bos jer? hahaha

5 comments:

Biasalah ket tempat keje banyak politiknya...
Pecat bos!!!! Hehehhehehe....
Terbaik... =D
AJ ni pun baru masuk dah jadi bahan gossip....

susah jugak ek kalau macam tu.. apa apa pu mak dara doakan semoga adam selalu sukses dalam kehidupan dan dalam pekerjaan.. bykkan bersabar ye

cksabihah said...

hikhikhik..sabo ajelah...pecat ajelaj bos tu..;p

Salam.kenal

nini said...

pecat bos tu yang paling best....hahaha

Andy said...

Inspiratif sekali blognya, terima kasih

mampir di jmovie dan jdrama