Naikkan Google Pagerank, perlu ke?

10:15 AM Adam Narzuan 2 Comments

Kali ni adam nak sembang pasal Menaikkan Page Rank Blog … Adam bukan pandai pasal ni tetapi ilmu ni adam nak letak kat blog ni supaya senang adam buat rujukan masa akan datang.. Boleh ke camtu ek?? Huhuhuhu..

Sekarang mana satu yang anda pilih ? Menaikkan PageRank atau Meningkatkan Trafik ke blog anda. Ini akan menjadi pertanyaan yang simple dan jawapan yang kompleks.Bagi pemilik Blog atau website, pemilihan satu diantara pertanyaan yang saya ajukan mungkin menjadi asas bagi blog / website mereka. Sebagai contoh sekiranya mereka memilih untuk Menaikkan PageRank , pastinya mereka akan fokus pada asas untuk menaikkan rank page mereka. Cara untuk menilai adalah melalui Google PageRank.

Kemungkinan mereka menjual Page rank untuk kepentingan Link Review, Text Link Ads, Buy and Sell Link yang tinggi rendahnya harga di tentukan oleh Pagerank.

Sekiranya memilih Meningkatkan trafik web pastinya pemilik blog mampu menjana pendapatan melalui sewaan iklan, affiliate atau memberikan servis melalui laman mereka.

Kita juga boleh memilih kedua-duanya, Menaikkan Pagerank dan Meningkatkan trafik web atau blog, itu akan membuat kita menjadi lebih aktif, kreatif, produktif dan yang pasti akan lebih banyak faktor yang harus kita tau untuk mendapatkan kedua-duanya. Sebagai contoh untuk menaikkan pagerank ada beberapa faktor yang harus anda penuhi, diataranya anda memikirkan masalah link popularity ke website atau blog anda. Contohnya melakukan pertukaran link dengan blog atau website yang telah memiliki pagerank yang lebih tinggi. Faktor lain pula seperti aktif blogwalking ,saling bertukar link (tukar link / link exchange), penataan keyword, membangun link inbound, mencari backlink, mencari blog dofollow, mengupdate isi blog, melakukan promosi, memasang iklan (di free ads) dll.

Demikian juga untuk meningkatkan trafik pengunjung ke blog kita, kita boleh menggunakan beberapa cara, diantaranya dengan teknik SEO yang juga menggunakan banyak faktor untuk memaksimumkannya.Teknik SEO bukanlah sesuatu yang mudah untuk dipelajari tetapi hasil daripadanya adalah cukup mengujakan.

Yang pasti tiada teknik mutlak untuk berblogging... Gunakan semuanya untuk mengoptimalkan hasilnya. Peace yoo...:)

2 comments:

page rank tak tggi, seo tak berapa menjadi.. itu jer kot penjelasan aku..

Adam Narzuan said...

wahh.. cikgu wan komen kat sini... Kembang kempis hidung den ni bila otai-otai komen.. hehehe.. Tq ye cikgu..