Diakah Cinta Sejati Anda? Ini Tandanya!

10:23 AM adam 4 Comments

Anda sudah bosan dan buntu dengan kisah cinta yang salah.. Cinta yang tak berkesudahan. . Anda mengharap cinta yang sejati, namun yang diperoleh adalah cinta sehari. Sebelum memutuskan menerima cinta seseorang, perhatikan tanda-tandanya, apakah dia memang soulmate Anda? Ini dia tandanya.


1. Ia Sahabat Terbaik Anda
Saat sedang mengalami kesulitandan kesempitan, yang pertama kali terlintas di kepala Anda adalah dirinya. Ia pandai menenangkan hati Anda. Begitu juga ketika bahagia, Anda tahu pada siapa kebahagiaan itu akan dikongsi. Ia selalu hadir untuk Anda dalam situasi apa pun. Tak ada orang yang lebih baik mengisi peranan ini daripada pasangan Anda. Percayalah pasangan yang sememangnya pasti tak takut mengalami pasang surut dalai kehidupan.

2. Punya Banyak Persamaan
Hasil penelitian mengungkapkan, pernikahan yang paling stabil adalah pernikahan yang melibatkan dua orang dengan banyak kesamaan. Tidak terlalu penting persamaan dari sudut  apa, tapi semua itu merupakan modal untuk perjalanan hubungan. Rahsia pasangan sejati adalah anda mampu menikmati bersama semua aspek kehidupan tanpa memerlukan  orang lain untuk membuat anda bahagia. Apakah Anda sudah merasakannya? Jika ya, jangan lepaskan dia.

3. Kepentingan Anda adalah Segalanya
“Cinta dimulai ketika seseorang menemukan bahawa keperluan orang lain sama pentingnya dengan keperluannya sendiri.” (Harry Stack Sullivan). Dari bahasa tubuh dan sikapnya selama ini, jelas terpancar, dia menjadikan Anda sebagai orang yang terpenting dalam hidupnya, bahkan seringkali dia mementingkan kepentingan Anda berbanding dirinya. Sekiranyan dia memiliki sifat itu, mungkin dia yang Anda cari. Kerana cinta abadi melibatkan komitmen rela berkorban untuk kebahagiaan pasangan.

4. Cinta tak Beryarat
Cuba anda renung kembali , apakah ia pernah komplen apabila Anda memakai baju yang tak sesuai seleranya? Atau Anda pernah disindir, ketika Anda memotong rambut tanpa sepengetahuannya?Jika ya, sebaiknya fikir-fikir lagi untuk memilih dia jadi kekasih. Padahal, cinta sejati adalah cinta yang tak bersyarat, mampu menerima pasangan dengan seadanya.

5. Pendengar Yang Baik
Setiap kali Anda berbicara padanya, tak sedetik pun perhatiannya beralih. Ia pendengar yang baik, mampu mendengar Anda bicara berjam-jam lamanya tanpa rasa bosan, penuh perhatian dan mengerti apa yang Anda diinginkan. Sehingga Anda tak perlu mengulang kalimat yang sama berkali-kali dan mengatakan,”Kamu faham tak apa yang saya bicarakan tadi?”

6. Always On Time
Untuk urusan apa pun, dia selalu berusaha untuk tepat waktu. Jika berjanji jam tujuh malam, dia sudah tiba di tempat setengah jam sebelumnya. Baginya, lebih baik dia yang menunggu, daripada membiarkan Anda menunggu.

7. Memahami Gerak Hati Pasangan
Tanpa diucapkan, Anda akan tahu cuaca hati masing-masing. Maknanya memahamai melalui reaksi dan gerak hati.Meski bukan paranormal, kamu seperti dapat membaca fikiran dan menyelami reaksi, serta perasaan pasangan pada situasi dan keadaan tertentu. Bila Anda sudah merasakan hal tersebut terhadapnya, tahniah! Mungkin dialah belahan jiwa Anda dan juga pelengkap hidup anda.


KLIK BAWAH NI

4 comments:

sape yg bertuah 2 ehk??

adam said...

insan yang terpilih...

Shah Zamri said...

salam kenalan dari blog shahzone....
jom start promote blog dengan segmen shahzone...

Segmen Shahzone: Sertai Segmen Shahzone Lepak 50 Blog Hangit! Blog Pilihan Shahzone Akan Menerima Ruang Iklan di Blog Shahzone Secara Percuma!!!

best nye dapt suami macam ni.. ahahhaha.. ^^'' apa2 pun.. InsyaAllah.. ^^