Pelikkah Lelaki Berbicara Soal Hati?

8:58 AM Adam Narzuan 7 Comments


Persoalan begini sememangnya membuatkan fikiran berputar ligat.. Mencari fakta disebalik auta.. Kenapa?? Mengapa dan apa sebabnya??

Mungkin pada mereka situasi begini pelik. Ini blog seorang lelaki, kenapa tidak ditulis pasal sesuatu yang ekstrem, yang macho katanya.. Aduhaiii...

Biasanye ketika berbicara soal hati, penulisan agak berbunga supaya mudah menterjemahkannya. Namun pasti akan mulalah yang pelik. “Kenapa kau berbicara soal hati?” tanya mereka. Apakah salah aku bicara soal hati? Aku tak kisah kalau dipanggil jiwang karat. Bukankah persoalan mengenai hati adalah milik semua, kerana kamu juga punya hati, dia juga punya hati dan sesiapa juga punya hati.

Kalau lelaki berbicara soal hati, mulalah yang timbul pelbagai andaian pelik lagi nakal. Kalau seorang wanita, semua pasti boleh terima begitu sahaja. Err, kena cop lembut, jambu, plu, gay atau homoseks kah?.. Aduhai.. Kenapa perlu berfikir yang negatif dahulu sebelum berfikir positif.. Seharusnya kita memulakan dengan kembangkan fikiran yang positif.

Apa pun sepertimana penulisan skrip, terjadinya sebuah cereka, mahupun lukisan agung, perkara yang tersirat disebalik yang tersurat adalah yang paling utama.. Kerana kitalah Pengarah dalam kehidupan kita…..

7 comments:

jokergurl said...

hai,jom join contest.........http://jokegurl.com/2011/09/hadiah-contest-like-realiti-kehidupan/

fAr0T said...

eak??? ye ke??? myb org len yg pelik.....sy ok je...hehe ^_^

salam ziarah...follower blog sy plak..

eira_syahira said...

sy tabik dgn org lelaki yg start bbicara tntg hati dan prasaan nie ... n sy lebih suke bkongsi crita dgn org yg bfikiran tbuka dlm soal hati nie .. sbb llaki scara umumnya kita knal sbg kaum yg susa nak bbicara tntg hati krana ego mbatasi mreka mlakukan tu sume ..tp bila suda tdetik dlm hati sang lelaki nie utk mngungkapkn isi hati mereka .. sy rasa , tu bnda yg bagos , n baik .. x salah malah btambah elok :)

Missz Laila said...

llaki kn egonya tinggi.. prmpuan pula brjiwa lembut, so klau bab2 hati n perasaan ni lebih kpd prempuan.. lelaki even muka ganas, dalam hati tetap ada taman..cuma x macho kot nak share2 dgn member2 lelaki lain

bagi sy..ok je kalo laki ckp sal ht..nmpk lg sweet gitu.haha

LifeIsDreams said...

x pelik..as for me..lelaki berbicara soal hati itu sgt concern..sy bru follow ur blog..n if u dont mind pliss follow mine...blh kongsi cerita :)